|
|
|
|
|
איילה גלבוע נחמוד תושבת צורן. זהו ספר הביכורים של איילב, שנכתב כשהייתה בת שש ותלמידת כיתה א` בישראל. איילה הגתה את לב הסיפור והפיחה בו חיים לגמרי בעצמה – מהניצוץ הראשוני של הרעיון, דרך האיורים התוססים, ההקלדה ועד המילים האחרונות. הספר יצא לאור במרץ 2026, בעיצומה של מלחמת ישראל – איראן ולאחר שנתיים וחצי של עימות אזורי מתמשך וכואב, והוא הרבה יותר מסתם סיפור. זוהי עדות לחוסן נפשי. בעודו נכתב תחת אזעקות בלתי פוסקות וקולות מלחמה תמידיים, איילה בחרה להביט פנימה ולמצוא סיפור על חברות, סליחה והמעשה הפשוט והעוצתי של השלמה. (מתוך הכריכה האחורית של הספר "הילד והחבר") ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ נולדתי בביה"ח לניאדו בנתניה אבל גרתי במושב אלישמע ליד כפר סבא עד גיל שנה וחצי ואז עברנו לצורן שם אני גרה עד היום.
השכלה עוד מעט (יוני 2026) בוגרת כיתה א` בבית הספר "יובלים" בצורן.
עיסוק תלמידה וחברה.
תחביבים כל סוגי האומנות- ריקוד, ציור, פיסול; ובנוסף לשחק לבד ועם חברות בחוץ ומשחקי דמיון, חשבון ולטייל.
מתי ומדוע החלטתי לכתוב בתחילת המלחמה עם איראן היה לי משעמם ומפחיד אז שידכתי כמה דפים והתחלתי לכתוב לי משהו שירגיע אותי ולצייר. כשסיימתי הראיתי לאבא שלי שהתלהב והציע שנקליד למחשב ונסרוק את הציורים.
מהו תהליך הכתיבה למדתי בבית הספר לקרוא ולכתוב ומאוד אהבתי שאני יכולה לעשות את זה לבד, הרגשתי שנפתח לי עולם חדש אז כל הזמן ניסיתי לקרוא הכל ולכתוב כל מיני ברכות ומכתבים. קיבלתי תגובות מאוד חיוביות מהסביבה על יכולות הכתיבה שלי. אז בין האזעקות פשוט התחלתי לדמיין את הסיפור, לכתוב ולצייר תוך כדי. אחר כך הקלדתי למחשב והפכנו את הציורים והסיפור לספר אמיתי.
ספרים שכתבתי "הילד והחבר" - ספר ביכורים העוסק בכוח לסלוח ולהתפייס מנקודת מבט של ילדים, הוצאה עצמית בשנת 2026, תורגם לאנגלית על ידי אבא שלי (שי גלבוע) ופורסם בשם The Boy and His Friendלמכירה באתר אמזון.
תגובות שקיבלת על הספר בעיקר הפתעה על כך שכתבתי ספר בגיל כל כך צעיר ומתפלאים אם אני באמת כתבתי וציירתי הכל לבד. אני תמיד עונה שאני גם הקלדתי וישבתי עם אבא להחליט על העיצוב. המחנכת שלי, איילת, הקריאה את הספר בכיתה ונתנה גם למנהל, ניסן, לקרוא! בנוסף מקבלת תגובות מרגשות שמגיעות מחו"ל. קוראים בארה"ב תיארו אותי כ"יוצרת יוצאת דופן" וציינו שהספר משקף רגישות גבוהה מאוד. אחת הביקורות החמות ציינה שהאיורים האותנטיים והטקסט הפשוט אך המדויק מצליחים לגעת גם בילדים וגם במבוגרים, ושמדובר ב"נשמה מדהימה" עם עתיד מבטיח. (מתוך הביקורות באמזון)
האם מתוכנן ספר נוסף לפרסום... האם אפשרי לחשוף פרטים אני חושבת שאכתוב עוד ספרים כי זה כיף, לדוגמה ספר על החיים שלי- מה עברתי ומה אני רוצה.
איזו דמות תרבותית השפיעה על הכתיבה שלך המורה שלי איילת- היא נותנת לנו הרבה לקרוא כל מיני סיפורים, וגם המשפחה והחברים שלי. אני מתעניינת בדברים חדשים ומסקרנים. עם איזה יוצר היית רוצה לשבת לכוס שוקו חווייתית עם חיים נחמן ביאליק, למדנו עליו בבית הספר ואפילו ביקרתי בבית שלו. גם ג`וליה דונלסון ולשאול איך יש לה כל כך הרבה רעיונות לספרים שאני אוהבת.
איזה ספר מונח ליד המיטה שלך עכשיו "טרופתי אותי – הבת". זה ספר חמוד שמלמד איך להיות אמיצה ולחשוב אחרת. בכלל יש לי המון ספרים בבית.
איזה ספר השפיע על חייך הספר "נדיבות" של אליסון גרין.
מהו המקום האהוב עליך ביישוב? הבית שלי כמובן, וגם הבית של החברה הכי טובה שלי אבל הספסל בפינת הרחובות הגפן האילנות כי הרבה אנשים עוברים ומברכים אותי לשלום ואנחנו מדברים, אני רואה צמחים ואת המכוניות ונעים לי לשבת שם.
מסר שאת רוצה להעביר לקוראים או לילדים שרוצים לכתוב? שכיף לכתוב ספר וזה לא קשה בכלל וכל מי שחלום לעשות את זה יכול פשוט צריך להתחיל.
איך הרגשת כשראית את הספר שלך מודפס בפעם הראשונה? זה היה קצת כמו קסם, לראות את כל הדפים שציירתי הופכים לספר אמיתי שאפשר להחזיק.
מה את אוהבת לעשות כשיש אזעקה או כשיש בחוץ רעש חזק? אני לוקחת את המחברת שלי ומציירת עולם שקט ונעים יותר.
האם יש דמות בספר שהיא בעצם "קצת את"? גם לי ולחברה הכי טובה שלי יש כל מיני ריבים והרבה פעמים אנחנו כועסות אחת על השניה אבל אז מזכרות כמה שכיף לנו יחד ואנחנו אוהבות אחת את השנייה ומשלימות, אז כנראה שכן.
|
|
|
|
|
|
|
|